Ulusal Meslek Standartları

Resim
Ulusal Meslek Standartları (UMS) bir mesleğin başarı ile icra edilebilmesi için Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından kabul edilen gerekli bilgi, beceri, tavır ve tutumların neler olduğunu gösteren asgari normdur.  Mesleklerin Belirlenmesi;  Standardı hazırlanacak meslekler, iş piyasasının ve eğitim kurumlarının öncelikli ihtiyaçları ve sektör komitelerinin önerileri dikkate alınarak Yönetim Kurulunca belirlenir. Ulusal meslek standartları ve ulusal yeterlilikler arasındaki temel fark nedir? Ulusal meslek standartları (UMS); bir mesleğin başarı ile icra edilebilmesi için gerekli bilgi, beceri, tavır ve tutumların neler olduğunu tanımlamakta bir diğer ifade ile mesleklerin profilini ortaya koymaktadır. Ulusal yeterlilikler ise, meslek standartlarını temel alarak geliştirilmekte ve ilgili ulusal yeterlilikte MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi sahibi olmak isteyen bireylerin nasıl bir ölçme ve değerlendirme sürecine tabi tutulacağına, başarı ve belgelendirme şartlarına ilişkin unsurl

Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları

Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları


Ulusal yeterlilikler ile uyumlu ölçme, değerlendirme ve belgelendirme faaliyetleri MYK tarafından yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşlarınca gerçekleştirilmektedir. Yapılan sınavlar sonucu başarılı olan bireylere MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi verilmektedir.

#Yetkilendirme KoduYetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluş AdıYetki Durumu
1 YB-0001 İstanbul Uygulamalı Gaz ve Enerji Teknolojileri Araştırma Mühendislik Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Aktif
2 YB-0002 BELGETÜRK Uluslararası Belgelendirme ve Gözetim Hizmetleri Limited Şirketi
Aktif
3 YB-0003 Türkiye İnşaat Sanayicileri İşveren Sendikası Türkiye Mesleki Yeterlilik Merkezi İktisadi İşletmesi
Aktif
4 YB-0004 Anadolu Üniversitesi Personel Belgelendirme Birimi (ANAPER)
Aktif
5 YB-0005 Sakarya Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (SAÜSEM)
Aktif
6 YB-0006 GAZBİR - GAZMER Doğal Gaz Enerji Eğitim Belgelendirme ve Denetim Teknolojik Hizmetler Ltd. Şti.
Aktif
7 YB-0007 Mesleki Yeterlilik Sınav ve Belgelendirme Merkezi Ticaret A.Ş.
Aktif
8 YB-0009 TEBAR Test Belgelendirme, Araştırma ve Geliştirme Ticaret A.Ş.
Aktif
9 YB-0010 Hak-İş Konfederasyonu Mesleki Yeterlilik ve Belgelendirme Merkezi İktisadi İşletmesi
Aktif
10 YB-0012 BTSO Mesleki Yeterlilik Sınav ve Belgelendirme Merkezi Limited Şirketi (MESYEB)
Aktif
11 YB-0013 CERTURK Belgelendirme ve Gözetim Hizmetleri Limited Şirketi
Kısmi Askı
12 YB-0014 Türkiye Liman İşletmecileri Derneği İktisadi İşletmesi
Aktif
13 YB-0015 AKTOB Eğitim ve Tanıtım İktisadi İşletmesi
Aktif
14 YB-0016 MEKSA Vakfı Mal ve Hizmet Üretim Birimleri İşletmesi
Aktif
15 YB-0017 ASO 1. OSB Mesleki Test ve Sertifikalandırma Merkezi İktisadi İşletmesi
Yetkisi Kaldırıldı
16 YB-0018 ASO 2. ve 3. OSB Mesleki Test ve Sertifikalandırma Merkezi İktisadi İşletmesi
Aktif
17 YB-0019 ATSO Mesleki Sınav ve Sertifikasyon Merkezi
Aktif
18 YB-0020 ALTSO Meslek Standartları ve Yeterlilik Geliştirme Sınav ve Belgelendirme Merkezi
Aktif
19 YB-0021 DYO Boya Fabrikaları Sanayi ve Ticaret A.Ş. DYO Akademi Bölümü
Aktif
20 YB-0022 Sakarya Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Mesleki Sınav Merkezi İktisadi İşletmesi
Aktif
21 YB-0023 Takım Tezgahları Sanayici ve İşadamları Derneği Mesleki Test Merkezi İktisadi İşletmesi
Aktif
22 YB-0024 İstanbul Deri ve Deri Mamülleri İhracatçıları Birliği
Aktif
23 YB-0025 SAFİR İnsan Kaynakları Danışmanlık İstihdam ve Belgelendirme Hiz. AŞ.
Aktif
24 YB-0026 BAYINDIR MEMUR-SEN MESYET İktisadi İşletmesi
Aktif
25 YB-0027 Ankara Sanayi Odası Mesleki Test ve Sertifikalandırma Merkezi İktisadi İşletmesi
Aktif
26 YB-0029 RAYTEST Özel Eğitim, Belgelendirme, Danışmanlık, Test ve Lab. Hiz. Ltd. Şti.
Aktif
27 YB-0030 Bursa Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği- VocTest Belgelendirme İktisadi İşletmesi
Aktif
28 YB-0031 İstanbul Aydın Üniversitesi Personel Belgelendirme ve Mesleki Sınav Uygulama ve Araştırma Merkezi
Aktif
29 YB-0032 Türkiye Tekstil Sanayi İşverenleri Sendikası İktisadi İşletmesi
Aktif
30 YB-0033 KİPLAS İktisadi İşletmesi
Aktif
31 YB-0034 RATEM Mesleki Yeterlilik Sertifika Merkezi
Aktif
32 YB-0035 Süleyman Demirel Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
Aktif
33  YB-0036 Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Personel Belgelendirme Birimi
Askıya Alındı
34 YB-0038 CTC Belgelendirme Merkezi ve Yalıtım İlaçlama Eğitim A.Ş.
Aktif
35 YB-0039 Kocaeli Üniversitesi Sürekli Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi (KOÜSEM)
Aktif
36 YB-0040 BETEK Boya ve Kimya San. Tic. A.Ş.
Aktif
37 YB-0041 NBC Belgelendirme Eğitim Ltd. Şti.
Aktif
38 YB-0042 Dr.(h.c.) İbrahim Bodur Kaleseramik Eğitim, Sağlık ve Sosyal Yardım Vakfı İktisadi İşletmesi
Aktif
39 YB-0043 İMKON Müşavirlik Eğitim İnşaat Taahhüt Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi
Aktif
40 YB-0044 MEYBEM Mesleki Yeterlilik ve Belgelendirme Merkezleri A.Ş.
Aktif
41 YB-0045 Gazi Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
Aktif
42 YB-0046 Gedik Eğitim ve Sosyal Yardım Vakfı İktisadi İşletmesi
Aktif
43 YB-0047 TMMOB Makina Mühendisleri Odası
Aktif
44 YB-0048 BAKIRCI OTOMOTİV Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti
Aktif
45 YB-0049 Türkiye Hazır Beton Üreticileri Birliği Derneği İktisadi İşletmesi
Aktif
46 YB-0050 PROAKTİF Mesleki Yeterlilik Eğitim ve Belgelendirme Hizmetleri Ltd. Şti.
Aktif
47 YB-0051 TÜRK LOYDU VAKFI İKTİSADİ İŞLETMESİ
Aktif
48 YB-0052 MAVİ BELGE ULUSLARARASI SERTİFİKASYON VE GÖZETİM HİZMETLERİ LTD.ŞTİ
Aktif
49 YB-0053 UNIVERSAL Belgelendirme Mesleki Yeterlilik ve Periyodik Muayene Hizmetleri San. ve Tic. A.Ş.
Aktif
50 YB-0054 MARİFET Belgelendirme Eğitim Ltd. Şti.
Aktif
51 YB-0055 UZMAN GRUP BELGELENDİRME A.Ş.
Aktif
52 YB-0056 EGE VİZYON AKADEMİ Mesleki Yeterlilik ve Belgelendirme Ltd. Şti.
Aktif
53 YB-0057 Sercan Eğitim Mesleki Yeterlilik Sınav Belgelendirme ve Tic.Ltd.Şti
Aktif
54 YB-0058 TS Belgelendirme ve Gözetim Hizmetleri Tic. Ltd. Şti.
Aktif
55 YB-0059 Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfı İktisadi İşletmesi
Aktif
56 YB-0060 MEYEBEL Uluslararası Mesleki Yeterlilik ve Belgelendirme Ticaret Limited Şirketi
Aktif
57 YB-0061 AVRUPA BELGE Uluslararası Personel Belgelendirme ve Eğitim Hizmetleri Ltd. Şti.
Aktif
58 YB-0062 İklimlendirme Soğutma Eğitim Danışma ve Araştırma Derneği (İSEDA)
Aktif
59 YB-0063 ÇETİN AKADEMİ İş Sağlığı ve Güvenliği İnsan Kaynakları Eğitim Danışmanlık Elektronik Hizmetler Sanayi Ticaret Anonim Şirketi
Aktif
60 YB-0064 MEYEBS Mesleki Yeterlilik Belgelendirme ve Sınav Merkezi Ltd. Şti.
Aktif
61 YB-0065 Kaynes Bilgisayar Özel Eğitim Danışmanlık Tekstil ve Gıda Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi
Aktif
62 YB-0066 Öner Personel Belgelendirme Merkezi Ltd. Şti
Aktif
63 YB-0067 DEKRA Kalite Kontrol Hizmetleri A.Ş.
Aktif
64 YB-0068 Alberk QA Technic Uluslararası Teknik Kontrol ve Belgelendirme A.Ş.
Aktif
65 YB-0069 Misyon Yetkinlik Kazandırma Belgelendirme Özel Eğitim Hizmetleri ve Ticaret Limited Şirketi
Aktif
66 YB-0070 S. S. Türkiye Ormancılık Kooperatifleri Merkez Birliği
Aktif
67 YB-0071 BOOM Makina Dış Ticaret Limited Şirketi
Aktif
68 YB-0072 Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği
Aktif
69 YB-0073 İstanbul Mesleki Sınav Merkezi
Aktif
70 YB-0074 CERTEST KONTROL VE BELGELENDİRME HİZMETLERİ A.Ş
Aktif
71 YB-0075 AVRASYA MESLEKİ YETERLİLİK MERKEZİ LTD. ŞTİ.
Aktif

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mesleki Yeterlilik Belgesi

Ulusal Meslek Standartları